zondag 13 november 2016

Groot project - Suske en Wiske fanfiction

Zoals ik al had verteld, ben ik al jaren dol op Suske en Wiske. Ik bekeek de plaatjes al ver voordat ik kon lezen en daarna heb ik de verzamelwoede van mijn moeder overgenomen. Nog steeds met veel plezier lees ik de verschillende verhalen. 

Ik ben een fantasierijk persoon. Soms is het wel onhandig, maar soms voelt het ook heel goed. En zeker als je graag schrijft als ik. Mijn fantasie schiet soms op hol, maar vaak krijg ik er ook goede ideeën van. 

Ik hou van uitdagingen. Sinds mijn dertiende schrijf ik fanfics in het Engels over een Brits cartoon (The Secret Show) die naar mijn mening veel te vroeg gestopt is. De laatste tijd heb ik helaas niet meer zo veel tijd om in het Engels te kunnen schrijven en heb ik een klein beetje last van een Writersblock. 

De genre waar ik graag in schrijf is romantiek. Zeker in de tijd voor mijn relatie was het een uitdagende genre om in te schrijven. 

De laatste 10 jaar heb ik dus voornamelijk in het Engels geschreven. Het schrijven is een tijdje stil gebleven totdat ik het weer wilde oppakken. En toen was de keuze om iets anders te gaan doen dan wat ik de laatste jaren heb gedaan. En ik wilde graag mijn oude verhalen weer een beetje opfrissen. 

Dus wat ga ik nu doen? 

Behind the scenes wordt een groot en leuk project. Ik ga proberen om een kort verhaal te schrijven over de albums van Suske en Wiske. Verhalen die gaan over wat er is gebeurd voor, tijdens of na het avontuur. Daarnaast zijn er eigenlijk geen fanfics over Suske en Wiske te vinden. Het zijn er zo weinig. En de meeste zijn niet eens af. 

Main focus is Sidonia. Waarom? Ik vind haar een moordvrouw. Ze is net als ik anders dan anderen, echt romanticus en het is een persoon waar ik echt fond of ben. Dus veel verhalen, zij het niet alle, zullen in haar pov zijn. Ik laat haar stem horen, want soms hoor je haar niet genoeg. 

Wat ik zo fijn vind van de laatste 30/40 verhalen is dat Lambik steeds meer gevoelens voor Sidonia begint te krijgen. Of het ligt aan mij en ik wil het graag zien. Natuurlijk zijn er altijd andere vrouwen die van Lambik de aandacht krijgen, maar hij komt altijd terug bij Sidonia. Ik weet ook wel dat Lambik niet zo snel tegen Sidonia zou zeggen dat hij van haar houdt, maar ik weet dat er een speciaal plekje in zijn hart voor haar is. 

En nu denk je misschien, dit herken ik... Klopt, ik heb dit al eerder geprobeerd. Op numerieke volgorde.... Dat werkte niet zo als dat ik wilde. Met sommige verhalen kan ik gewoon niet veel. En dan komt toch die block om de hoek kijken. Dus dat ga ik anders doen. Ik probeer de numerieke volgorde aan te houden, maar sommige verhalen zullen even door elkaar gaan. Sorry alvast. 

Voordat de oude verhalen weer online komen - want ik ga ze niet allemaal herschrijven - komt er een intro. Ik vond een oud verhaal van mij waarvan ik het idee had dat het wel hierbij zou passen en het zou mij voor een paar verhalen een stuk makkelijker maken. Dus er komen een paar personages bij die mij gaan helpen met het vertellen van de verhalen. Je zult het snel zien. 

Daarna komt nummer 300 weer online. En dan hoop ik toch snel zo veel mogelijk verhalen online te kunnen zetten. 

Liefs,
Eszie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten