zondag 3 december 2017

Behind the scenes - 336

Suske en Wiske Fanfiction
Behind the scenes
336: Het omgekeerde land



Sidonia haalde het diner van het gas. De kinderen hadden haar net gebeld dat ze bij hun vriend Robin gingen eten. Robin's moeder had het al goedgekeurd.

Sidonia keek even naar het diner. Ze had staan zwoegen op de soep, maar als ze alleen zou eten, dan kon ze het beter invriezen voor een andere keer.

Nog voor ze de soep kon wegzetten, hoorde Sidonia haar voordeur open gaan. Heel even kwam de gedachte dat Suske en Wiske weer terug kwamen, totdat ze ineens herinnerde dat er nog iemand anders was die een sleutel had van haar huis.

En inderdaad, niet veel later kwam Lambik de keuken binnen.

"Goedenavond, Lambik."

Lambik liep naar haar toe en leunde tegen het aanrecht aan. "Hallo, Sidonia. Kom ik gelegen?"

Sidonia glimlachte even. "Altijd, Lambikske. Dat weet je toch. Ik wilde trouwens net gaan eten."

Lambik keek even om zich heen. "Waar zijn de kinderen?"

"Die zijn bij een vriendje op dit moment, waar ze ook blijven eten." Ze keek Lambik even aan. Om hem nu weg te sturen vond ze ook niet nodig. Maar Lambik wist haar huis wel heel makkelijk te vinden rond deze tijd.

"Vind je het erg als ik met je mee eet vanavond? Jerom is niet thuis vandaag dus om nu alleen te gaan eten is zo ongezellig en ook nog ongezond."

Sidonia keek Lambik even verbaasd aan. Dit was de eerste keer dat ze Lambik hoorde weigeren om te vaak ongezond te eten. Want als er iemand was die dol was op ongezond, dan was dat altijd Lambik wel.

Ze had al eerder gemerkt dat Lambik zich meer zorgen maakte om zijn figuur en zijn lichaam.

"Dat is goed, Lambik. Zoals ik al zei eten de kinderen niet mee en soep is toch gezelliger om met zijn tweeën te eten."

Lambik hielp haar met het dekken van de tafel en het duurde niet lang voordat ze samen aan de soep zaten.

Hoewel ze in stilte aten, was Sidonia wel naar iets nog benieuwd. Lambik had het namelijk nooit erg gevonden om ongezond te eten, maar tegenwoordig leek het wel alsof hij juist wilde afvallen. Maar Sidonia kon zich eigenlijk niet zo snel bedenken welke reden dat kon zijn.

Alhoewel... Er was wel een reden die Sidonia kon bedenken, maar eigenlijk liever niet stil bij wilde staan. Lambik kon nog een lief hebben. Ze had Lambik er nog niet over gehoord, maar de vorige keer moest ze het ook van Jerom horen. Aan de andere kant... Als Lambik weer verliefd was, dan had hij nu niet bij haar aan tafel gezeten.

Sidonia besloot haar stoute schoenen aan te trekken en het maar op de man afvragen. "Lambikske, waarom ben je de laatste tijd zo met je lichaam bezig?"

Lambik keek haar verbaasd aan. "Wat bedoel je?"

"Je eet nauwelijks meer ongezond, je bent steeds vaker in de sportschool te vinden en je pakt vaker de fiets dan de auto. Is er iets wat ik moet weten? Of misschien zorgen om moet maken?"

"Er is niets aan de hand, Sidonie."

Sidonia zuchtte even. "En je hebt geen nieuwe relatie?"

Natuurlijk wilde ze geen ruzie maken met Lambik en wist ze ook wel beter om zich nogmaals te bemoeien met Lambik's liefdesleven. Maar ze wilde het weten. En Sidonia wilde het graag weten van Lambik zelf en niet weer van Jerom.

"Ik heb geen relatie, Sidonie. Als ik er een zou hebben, dan zou ik toch niet zo vaak bij jou eten?"

"Dat weet ik." zuchtte Sidonia. "Maar... Je gedraagt je anders de laatste tijd en ik maak me een klein beetje zorgen."

Lambik gaf haar een kleine glimlach. "Het is niets om je zorgen over te maken, Sidonia. Ik wil gewoon beter voor mijzelf zorgen."

Sidonia keek hem even aan, maar besloot het onderwerp maar te laten rusten. Wie weet, misschien zou Lambik er dan nog beter uit komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten