zondag 27 oktober 2019

Behind the scenes - 347

Suske en Wiske Fanfiction
Behind the scenes
347: Lambik Plastiek




Hoewel Sidonia dol was op haar werk, was er toch een nadeel aan het kantoorgebouw. Het gebouw bestond voornamelijk uit ramen. Als de stroom uit viel, dan was het in de winter te koud en in de zomer te heet.

Wat die dag dan ook het geval was. Door werkzaamheden waren er kabels geraakt. Hoewel elektriciteit en licht het grotendeels wel deed in het kantorencomplex, betekende dit de airco het niet meer deed. En zoals het toeval natuurlijk wil, was het dan ook een van de warmste dagen die ze tot nu toe hadden gehad. Dit soort dingen gebeurden altijd op momenten waarop het niet uitkwam.

Het mocht dan op kantoor elke dag 'casual Friday' zijn, maar voor die dag was het ook toegestaan om een kortere broek aan te trekken vanwege de warmte wanneer je op kantoor moest zijn.

Sidonia was net bezig met het beantwoorden van een mail wanneer Martin zijn kantoor uit kwam. "Ik weet dat het niet bij jouw taken hoort, Sidonia, maar zou je ijsjes willen ronddelen op kantoor? Ik heb vanmorgen waterijsjes gehaald en in de vriezer gelegd. Wel zo lekker nu met de middagzon op het kantoor."

Sidonia gaf hem een glimlach. "Natuurlijk vind ik het niet erg, Martin. Nog een voorkeur voor een smaak?"

Martin schudde zijn hoofd en Sidonia liep naar de vriezer. Doorgaans lagen er diepvriesmaaltijden van degene die tot laat moesten werken, maar met dit warme weer lagen er meer ijsblokjes en ijsjes dan maaltijden in de vriezer.

Ze pakte het doosje met de ijsjes en liep naar Violet toe. Ze waren samen begonnen en Violet moest later op de middag naar een opening van een nieuwe expositie van het gemeentelijk museum. Iets waar ze eerder tegenop zag, maar aangezien het museum wel een werkende airco had, was het nu zeker geen probleem meer.

"Verkoeling nodig, Violet?" zei Sidonia wanneer ze het doosje naast Violet op het bureau zette.

Violet grinnikte even. "Zeker wel." ze pakte een ijsje en keek op de klok. "Over een uurtje ga ik weg en ik denk dat ik thuis de rest van mijn werkzaamheden af maak. Het is nu echt niet meer te doen in het kantoor."

Sidonia knikte. Ze kon Violet geen ongelijk geven. "Veel plezier in het museum dan. Ik ga kijken of Riccardo behoefte heeft aan een ijsje." Ze nam de doos weer mee naar de volgende collega.

Riccardo was nog niet zo lang op het kantoor. Hij was voornamelijk naar het strand geweest om foto's te maken van de sterren die op het strand waren en was nu alles in orde aan het maken.

"Daar heb ik zeker wel behoefte aan." antwoordde Riccardo op Sidonia's vraag. "Had ik geweten dat ze de airco gingen slopen, dan had ik op het strand gebleven om te kijken of ik nog iemand zou spotten. Daar krijg ik tenminste nog een kleurtje, hier achter de ramen gebeurt er verder weinig."

"Je krijgt ijsjes hier." zei Sidonia met een glimlach en ze keek op Riccardo's scherm. Hoe Riccardo zijn werk kon doen, snapte ze nog steeds niet. Hij werd immers betaald om mensen lastig te vallen.

Het leek of Riccardo haar gedachten kon lezen. "Dit werk kan je alleen doen als je weet wat je doet, Sidonie. Daarbij ben ik ook gewoon vrienden met de meesten en zijn het niet alleen roddels die ik achter na zit."

Ze rechtte haar rug en knikte. "Ik weet het, Riccardo, maar ik blijf het toch raar vinden. Ik weet immers hoe het voelt om de paparazzi achter je aan te krijgen."

Nadat ze Riccardo gedag had gezegd, liep Sidonia door. Naast Violet en Riccardo was Rosanne nog op het kantoor. Hoewel Martin haar toestemming had gegeven om thuis te werken, was Rosanne toch gekomen. En Sidonia vermoedde dat de knappe monteur daar de reden voor was. Rosanne was immers al minstens een half uur aan het flirten met een jonge, knappe monteur.

"Roos, als je die arme jongen even met rust kan laten." zei Sidonia met een zucht.

De monteur draaide zich om en Sidonia schrok even. Het was geen man zoals ze verwachtte, maar een vrouw met een zeer kort donker kapsel. "Sorry, dit was niet mijn bedoeling..."

De monteur schoot in de lach en pakte een ijsje van Sidonia. "No prob, lady. Krijg het vaker te horen. Hoewel vrouwen dan eerder met mij aan het flirten zijn op dat moment tot ze merken dat ik ook een vrouw ben. En het houdt de mannen op afstand."

Sidonia keek naar Rosanne, die niet bij kwam van het lachen. "Maar dat wil niet zeggen dat ik het niet door de vingers zie. Vergeet niet dat je nog steeds op je werk bent, Roos."

Rosanne knikte en pakte een ijsje van Sidonia. "Ik ga zo weer verder. Het zou vervelend zijn als ik ontslagen zou worden vanwege de warmte."

Ze keek nog even naar het tweetal en besloot weer naar Martin terug te lopen. Sidonia pakte twee ijsjes en legde de rest weer in de vriezer. De rest van de collega's zou er snel genoeg achter komen dat er ijsjes waren. Het was tijd om maar weer aan de slag te gaan...

----

Voor degene die op zoek waren naar de behind the scenes van 347 sinds de 26ste van september.... Ik zet posts vaak klaar. Deze keer had ik me 2 maanden vergist in het vast zetten van deze post.
Kan gebeuren, zal er nog extra op letten in de toekomst.

xxx'jes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten