maandag 23 maart 2020

Behind the scenes - 350

Suske en Wiske Fanfiction
Behind the scenes
350: Nacht van de Narwal


Vrijdagmiddag, vier uur. Het was tijd om de laatste mailtjes de deur uit te sturen en de laptop af te sluiten. Het was de hele dag al rustig geweest en Sidonia vond het wel genoeg geweest voor die week. Die vrijdag mocht het dan wel snel zijn gegaan, maar de rest van de week was een gekkenhuis geweest.

"Je bent er klaar mee, Sidonia?" klonk het vanuit het kantoortje van Martin. Sidonia keek op en zag Martin van zijn stoel opstaan. "Het was ook een lange week geweest, ik gun je die uurtjes wel."

Sidonia gaf hem een kleine glimlach. "Ik ga nog niet weg, Martin. Ik heb met de meiden afgesproken dat we uit eten gaan, met partners."

Martin keek haar verbaasd aan. "Met partners? Ik weet dat Violet getrouwd is met Sander maar de rest heeft toch geen partners? Of ben je mij iets vergeten te vertellen?" voegde hij met een grote glimlach toe.

Sidonia grinnikte. Ze wist precies waar Martin op doelde. "Nee, Martin. Maar we vonden het wel leuk om degene mee te nemen die alles te horen krijgt over de collega's. In mijn geval neem ik Lambik wel mee, maar dat was omdat Christina hem in mijn naam had uitgenodigd."

Sidonia had niet eens de kans gekregen om Lambik uit te nodigen voor het uitje. Toen het idee kwam om met partners te gaan eten, had Christina Sidonia's mobiel al te pakken en Lambik uitgenodigd.

"Daarbij," ging ze verder terwijl ze haar laptop opborg, "Margaritha en Eric zijn nu officieel een stel en Evanthe heeft sinds kort een vriendin genaamd Lena. Roos zit tussen twee relaties in en Christina..."

Christina was eigenlijk de vrouwelijke variant van Ricardo. Ricardo stond er om bekend om een rokkenjager te zijn, maar Christina was het ook. Haar relaties duurden bijna nooit langer dan een maand. En Cerise had volgens haar geen tijd voor relaties.

Martin knikte. "Een gezellige boel dus. Dan zou ik zeggen, geniet van het eten en de gezelligheid vanavond. Ik ga ook maar naar huis."

Sidonia zei Martin gedag en ze liep naar het koffiezetapparaat om nog een kop koffie te halen. Net wanneer haar koffie klaar was, kwam Ricardo haar kant op. "Dus jullie hebben jullie vrouwenavond vandaag?" vroeg hij met een grote glimlach.

Sidonia nam een slok van haar koffie en knikte. "Het is alleen een vrouwenavond omdat jij en Henry al andere afspraken hadden deze avond. Daarbij, jij neemt Samantha mee en ik denk dat je daar voorlopig het einde nog niet van gaat horen."

Ricardo grinnikte en pakte een fles water uit de koelkast. "Dat weet ik, maar dat wil niet zeggen dat ik er niets van zeg. Kan er ook niets aan doen dat er een belangrijk benefietavond is."

Ze wensten elkaar veel plezier en Sidonia ging aan de grote tafel zitten. Ze had met Lambik op het kantoor afgesproken. Ze was die ochtend met Margaritha meegereden en Lambik zou haar in de avond thuis afzetten.

Even dacht ze na. Sidonia werkte met veel plezier voor Martin en ze vond het fantastisch om met haar collega's te werken. Voorlopig had ze wel het idee dat ze op haar plek zat.

"Sidonie, waar denk je aan?" klonk er ineens en Sidonia keek op. Christina en Lambik kwamen haar kant op lopen, maar het was niet Lambik die de vraag stelde. "Te dromen over je droomvent misschien?" voegde Christina toe terwijl ze naast Sidonia ging zitten.

Sidonia rolde met haar ogen en zuchtte diep. "Christina, alsjeblieft, begin nu niet weer. En daarbij, jij was degene..."

Verder kwam Sidonia niet. Lambik ging aan de andere kant van Sidonia zitten en gaf haar een kus op haar wang. Ze keek hem verbaasd aan, want ze had geen kus van Lambik verwacht, zelfs niet op haar wang. "Ik heb van Christina wel begrepen dat het een partner-avond was." zei Lambik met een grote glimlach en hij keek naar Christina. "Dus, waar is die van jou?"

"Over welke van de drie heb je het?" klonk er nog voor Christina kon antwoorden. Eric en Margaritha kwamen naar ze toegelopen en gingen tegenover Lambik en Sidonia zitten.

"Heel grappig, Eric." zei Christina terwijl ze weer op stond. "Enig idee waar Cerise en Roos zijn?"

"Die zijn samen met Henry en Evanthe aan het vergaderen. En Violet zou met Sander ons ontmoeten in het restaurant." vertelde Margaritha. "Roos had me beloofd dat de vergadering niet al te lang nog zou duren."

"Met Henry? Dat mag ik hopen." zei Eric met een grote glimlach.

Sidonia keek naar de klok. "Waren ze niet om half drie al begonnen met vergaderen?" Het was een vergadering over het bedrijfsuitje. Natuurlijk kon de krant niet een dag stilliggen, maar het was wel mogelijk om vroeg in de ochtend en de vroege middag weg te zijn en dan in de middag alles regelen en samen eten.

"Daarom zou het niet al te lang nog duren."

Lambik keek naar Sidonia. "Als we nu toch nog even de tijd hebben; ik wilde je nog vragen of jij en de kinderen morgen mee willen gaan naar Wintam. Ik wilde even kijken of ik nog iets kon schrijven over de omgeving daar."

"Waarom niet? De kinderen zitten de rest van de week toch alleen maar binnen, dus een mooie tijd om even de benen te strekken en een frissen neus te halen." zei Sidonia met een glimlach. "Daarbij ben ik ook wel toe aan een goede wandeling."

Nog voor Lambik iets kon zeggen, kwamen Cerise, Evanthe en Rosanne naar de tafel gelopen.

"Laten we alsjeblieft snel gaan. Ik ben wel toe aan een glas wijn." zuchtte Cerise. "Waarom was ik ook alweer bij de vergadering gaan zitten?"

Sidonia grinnikte. "Omdat je als nieuwkomer misschien nog goede inbreng zou hebben."

Evanthe knikte. "En die had ze ook. We moeten alleen nog de financiele kant regelen en nog een overleg met Martin. Wie weet kunnen we binnenkort dan met z'n allen iets leuks doen."

Margaritha stond op en keek naar de rest van de groep. "Laten we dan maar richting het restaurant gaan, tijd om te ontspannen."

De groep knikte en met z'n allen liepen ze het kantoor uit. Tijd om van de vrije tijd en de weekend te genieten...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten