zaterdag 21 maart 2020

Behind the scenes - 349

Goed, het is alweer een tijdje geweest dat ik iets heb geschreven. Het is lekker druk geweest met werk en nu met deze Pandemie is het eindelijk weer mogelijk om mijn hoofd leeg te maken en even te schrijven. 

De volgende twee nummers verwacht ik binnenkort af te kunnen schrijven. Ik heb ook een tijdje met een writers-block gezeten, soms werkt het om even om te denken. 

Vanwege de mogelijkheid om vaker te kunnen schrijven, zal ik de andere twee nummers op een random dag uploaden in plaats van de standaard zaterdag/zondag. 

Stay Safe! 

xxx'jes
Eszie

Suske en Wiske Fanfiction
Behind the scenes
349: Het Lekkere Lab






Sidonia rekte zich uit. Ze had de hele ochtend achter haar bureau gezeten om allerlei afspraken te verzetten voor Martin. Hij moest plotseling weg voor een paar dagen, en natuurlijk waren het de dagen waarop zijn agenda vol stond met belangrijke afspraken. Nu was ze toch wel toe aan een pauze. De belangrijkste afspraken had ze verzet en de laatste afspraken zou ze binnenkort doen. 

Het was die dag ook ongewoon rustig op het kantoor. Een groot gedeelte van haar collega's waren bezig met belangrijke verhalen en zouden pas later in de middag op kantoor komen voor een vergadering. Hoewel Martin weg zou zijn, wilde hij wel dat de vergadering door zou gaan. Hij wilde immers weten hoe het met zijn redacteuren ging en of alles nog liep zoals het moest lopen. Daarnaast was het een traditie om na de vergadering met z'n allen te gaan eten. 

Nadat ze haar laptop had afgesloten, liep Sidonia richting het pauze gedeelte. In de buurt van de keuken stond een grote tafel waar mensen rustig konden zitten. Martin vond het belangrijk dat men niet achter de computer en met telefoon lunchten en had een tafel midden in het kantoorgedeelte laten zetten waar iedereen rustig kon eten. 

En dat was Sidonia's plan. Haar mobiel stond in verbinding met haar vaste telefoon, dus als er een belangrijk telefoontje binnen zou komen, dan zou ze het meteen horen. Niet dat het nodig zou zijn, maar het was verstandig om het even te doen. 

Ze pakte haar lunch uit de koelkast, schonk een kop koffie voor zichzelf in en ging aan de tafel zitten. Even rust...

Hoewel, die rust was van korte duur. Ze zag Violet met een jongere vrouw lopen en ze zuchtte diep. Dat was ze wel vergeten. Die dag zou er een nieuwe persoon worden ingewerkt. Sidonia had het nog willen overleggen met Martin, maar ze hadden er allebei niets meer over gezegd. 

Ze had de vrouw al eerder ontmoet. Cerise was een nieuwe redacteur die zich bezig zou houden met het culinaire gedeelte. Met haar felrode haar en volle lichaam was ze zeker opgevallen. Daarnaast had ze van Martin begrepen dat ze een goed en geanimeerd gesprek hadden en dat de kans groot was dat hij haar zou aannemen. 

Violet kwam haar kant op met een grote glimlach. "Sidonia, ik geloof dat er een kleine miscommunicatie is geweest."

Sidonia knikte en ze stond op van haar stoel. "Dat geloof ik ook, het spijt me zeer, maar Martin is er de komende dagen niet en ..."

De vrouw glimlachte. "Ik heb alle belangrijke dingen al besproken met Martin en ik kan vandaag gewoon aan de slag." Ze stak haar hand uit naar Sidonia. "De naam is Cerise en ik ga de culinaire sectie begeleiden."

Sidonia schudde haar hand. "Ik ben Sidonia, Martin's secretaresse en regelaar op kantoor voornamelijk. En..."

"En je hebt de prijs gewonnen van het 'Gelikte bord'." zei Cerise ineens. "Als het kan, wil ik je er graag voor interviewen en als het kan, wil je dan ook het recept opschrijven waarmee je gewonnen hebt?"

Sidonia keek haar verbaasd aan en schoot in de lach. "Dat is prima, maar eerst wil ik rustig lunchen. Het is een chaotische ochtend geweest en ik heb even behoefte aan wat rust. Daarna wil ik best tijd vrijmaken voor een interview."

"Dan denk ik dat ik Cerise hier rustig kan achter laten. Ik zie je om drie uur voor de vergadering." zei Violet ineens en ze zei de vrouwen gedag. 

"Wat heb je van Violet meegekregen over je werk?" vroeg Sidonia terwijl Cerise ging zitten. Rustig lunchen zou er niet meer van komen, dus kon ze maar beter het voortouw nemen in het gesprek.

"Waar mijn plek is, wie mijn collega's zijn en hoe ik in het systeem kom. Van Martin had ik begrepen dat ik mijn artikelen en columns naar hem of naar jou kon sturen en dat we iedere laatste vrijdag van de maand een algemene vergadering hebben."

Sidonia knikte en bekeek de jonge vrouw. Cerise deed haar naam eer aan, voornamelijk door haar felrode haar. Van Martin had ze begrepen dat ze al een tijd in de culinaire sector bezig was en nu iets nieuws wilde proberen. "Wat ik eigenlijk wel wil weten van jou, is dit je natuurlijke haarkleur?"

Cerise schoot in de lach. "Eigenlijk niet. Het was wel koperblond, maar ik wilde iets fellers. Ik werd door mijn naam al vroeger Kriek of Kersje genoemd en besloot maar om daar naar te handelen. Mijn haar werd roder en in plaats van een scheldnaam, werd het een koosnaampje."

"Fijn om te horen dat je van iets negatiefs iets positiefs hebt gemaakt." zei Sidonia met een glimlach. "Je lichaam zal ook niet meegeholpen hebben."

Cerise schudde haar hoofd. "Een zandloperfiguur is leuk, maar niet als je deze naam hebt en alles toch een stukje groter is dan wat 'normaal' wordt beschouwd. Al denk ik dat ik niet de enige ben die haar lichaam niet altijd mee heeft gehad."

"Ik weet waar je het over hebt, inderdaad." knikte Sidonia. "Al is het bij mij andersom geweest."

Cerise stond op en keek om zich heen. "Ik denk dat ik even het kantoor ga ontdekken en er voor zorg dat ik om drie uur bij de vergaderruimte sta. Als ik nog iets kan regelen, dan hoor ik het graag."

Sidonia knikte. "Ik laat het dan zeker horen. Zodra ik de laatste afspraken heb verzet, is het voor mij mogelijk om even met je te gaan zitten. Vanmiddag zal ik je voorstellen aan de rest van de collega's en nemen we de zaken van de maand even door."

Cerise zei gedag en liep weg van de tafel. Sidonia glimlachte even. Het was altijd fijn om weer iemand anders te ontmoeten. Maar nu eerst lunchen en de middag doorkomen, dat was het belangrijkste. Daarna kon ze lekker ontspannen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten