dinsdag 14 maart 2023

Behind the scenes - 359

 Suske en Wiske Fanfiction
Behind the scenes
359: De Naamloze 9


Wat was het heerlijk koel. Sidonia liep om zeven uur het gebouw binnen en had al besloten dat ze niet voor  vijf uur in de middag naar huis zou gaan. De afgelopen dagen werd het ene warmterecord na het andere verbroken. Het was dus zeker geen straf om die dag te moeten werken. 

Voor ze echt aan de slag zou gaan, liep ze eerst maar naar de keuken. Op dit tijdstip was vaak de nachtdienst nog aanwezig. Sidonia had er bijna nooit mee te maken, omdat zij voor Martin werkte. Ze sprak voornamelijk de assistent van de hoofdredacteur die de avonddiensten draaiden, maar meer ook niet.  

De keuken was op dat moment dan ook het meest rustige plek in het gebouw. Maar blijkbaar was zij niet de enige van het team die besloot om vroeg te beginnen. 

"Margaritha, wat doe jij hier zo vroeg?" vroeg Sidonia verbaasd aan de blonde vrouw die op de kruk aan het kookeiland zat. Margaritha en Eric kwamen beiden altijd wel op tijd, maar dit was vroeg, ook voor hun begrippen en ze was hier alleen. 

"Eric had een interview om zeven uur, dus hij heeft mij afgezet. Ik ga me zo bezig houden met de beurs van Azië, dan heb ik alvast iets voor op de website. En waarom ben jij hier zo vroeg?"

"Vanwege de hitte. Suske en Wiske waren ook vroeg op, dus ik kon maar beter op pad gaan." Sidonia deed de koelkast open en haalde een kom met yoghurt en fruit eruit. De dag ervoor had Cerise een ontbijt recept gemaakt en ze had nog spullen over. Dus ze had gewaarschuwd degene die er het eerst waren, nog een gezond ontbijt hadden.  

Ze ging naast Margaritha zitten en keek naar haar. "Hoe gaat het tussen jou en Eric?" vroeg ze met een glimlach. Ze gunde haar collega en vriendin een relatie die zij misschien nooit zou krijgen. 

Margaritha glimlachte. "Fantastisch. Nu we samenwonen, gaat het ook nog steeds goed. Nu rustig wachten op de volgende stap."

"Jullie zijn net vier maanden samen, ik dacht dat jullie verder geen haast hadden." zei Sidonia lachend en ze nam een hap van haar ontbijt. 

"Daarom zeg ik ook rustig afwachten. Dat trouwen komt wel."

Sidonia keek haar collega aan. Ze kenden elkaar goed genoeg om dingen te vragen die andere collega's beter maar niet konden vragen. "Hoe zit het met kinderen? Zou je ze willen?"

Margaritha haalde haar schouders op. "Ik weet het niet. In deze wereld, met deze hitte? Misschien niet. Aan de andere kant lijkt het me leuk om moeder te zijn. Dit wordt wel een gesprek als we eenmaal grote toekomstplannen hebben."

Sidonia keek Margaritha verbaasd aan. Ze had een antwoord als deze eerder verwacht van Rosanne of Christina, maar niet van Margaritha. Eerder dat zij en Eric alles besproken hadden en op basis daarvan hun relatie zouden bouwen. "Jullie hebben dit nog niet besproken?"

Margaritha wuifde Sidonia's vraag weg. "Het heeft geen haast, Sidonia. We hebben tijd zat en we zien het wel." Ze keek Sidonia aan. "Ik weet dat je nu geen relatie hebt, maar zou jij zelf nog kinderen willen krijgen?"

"Naast Suske en Wiske, die me overal naar toe meenemen op avontuur? Ik denk niet dat ik de tijd krijg om zwanger te zijn." zei Sidonia met een glimlach. "Zolang ik niet een relatie heb, hoef ik er ook niet over na te denken. En om zonder een partner nu een kind te krijgen... Ik heb het al druk genoeg met de twee die ik nu heb."

"Waar gaat het over?" klonk het ineens en Sidonia en Margaritha keken op. Violet liep de keuken binnen en opende de koelkast. "Gelukkig, ik hoopte dat er in ieder geval nog eentje zou staan."

"We hadden het over kinderen." zei Margaritha en ze keek naar Violet, die ook aan het kookeiland kwam zitten. "Hoeveel heb jij er in totaal?"

"Sander en ik hebben besloten om het op één te houden. Knip er in en klaar. We hebben allebei onze banen en hoewel we wel één kind wilden, wilden we allebei ook niet onze banen opgeven. Dus om te voorkomen dat er meer zou komen, hebben we allebei een knip laten zetten."

Sidonia en Margaritha keken haar met open mond aan. Ze hadden dan wel eerlijkheid verwacht van Violet, maar deze brute eerlijkheid, dat niet. "Dat is in ieder geval duidelijk." zei Sidonia uiteindelijk. 

"Ach, we wisten het ook van elkaar, dus zo'n beslissing was snel en makkelijk genomen."

Sidonia pakte haar kom en plaatste het in de vaatwasser. "Ik ga maar aan de slag. Martin kan ieder moment op kantoor komen en dan kunnen we in ieder geval maar tegelijk beginnen."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten