zondag 19 maart 2023

Behind the scenes - 361

 Suske en Wiske Fanfiction
Behind the scenes
361: De Grot van Gregorius


-Ping-

Sidonia keek naar haar laptop die op haar bureau stond. Op dat moment was ze in bespreking met Martin over alle afspraken die in de rest van de week gepland stonden. En haar gesprekken met Martin waren altijd om zeven uur in de ochtend, ver voordat er iemand überhaupt bezig was met dingen versturen. 

Na hun vakantie in Tartarië was Sidonia weer terug aan het werk. Hoewel de vakantie spannend begon, heeft ze toch nog weten te ontspannen met Lambik en de kinderen om haar heen. En nu was ze dan ook blij om weer aan het werk te gaan. 

Dus zat ze op dat moment tegenover Martin, beide aan een kop koffie om de vroege dag goed te beginnen. Nadat ze even over Sidonia's vakantie hadden gepraat, waren ze nu al een tijdje bezig om alle agendapunten langs te gaan. 

"Het klinkt alsof iemand niet kon wachten om het stuk in te sturen." zei Martin met een glimlach. "En dat op een maandag morgen om... Kwart over zeven."

"Het zal nog even moeten wachten ben ik bang," begon Sidonia en ze keek naar haar agenda, "het lijkt wel of jullie alles door hebben geschoven tot na mijn vakantie."

"Je weet dat ik niets zonder jou kan..." begon Martin en een Spaanse schone kwam het kantoor binnen. "Marina, wat doe jij hier?"

Sidonia keek op en glimlachte. De Spaanse schone was de vrouw van Martin en de reden waarom Sidonia voor Martin werkte. Martin en Marina waren al meer dan twintig jaar met elkaar getrouwd en nog langer dan dertig jaar samen. Als er een voorbeeld was van een goede relatie, dan was dit het wel. Maar ze snapte Martin's verbazing; Marina kwam bijna nooit naar kantoor en al helemaal niet zonder het eerst te melden. 

Marina gaf haar man een grote glimlach. "Omdat ik vond dat het niet kon dat jij zonder ontbijt was vertrokken. Jij was blijkbaar zo blij om je eigen secretaresse weer terug te hebben, dat je vergat te ontbijten. Dus heb ik voor jullie allebei een goed gevulde ontbijt-mand gemaakt, met heerlijke Spaanse delicatessen."

Sidonia wist hoe Marina haar waardeerde. Marina had haar verteld dat Martin zelf minder werk hoefde te verzetten omdat zij de hare het zo goed deed. "Ik denk dat het wel mee valt. Volgens Martin was hij even vergeten om zijn alarm weer op de juiste tijd te zetten voor deze kleine vergadering."

"Dat klopte ook, dus om op tijd hier te komen om zijn favoriete werkneemster weer te zien, besloot hij het ontbijt over te slaan."

Martin keek in de mand en glimlachte. "Je hebt ons verwend, mijn lieve vrouw. Maar Cerise zou vandaag ook een ontbijt recept klaarmaken en had beloofd dat ik dit keer als eerste mocht proeven, omdat ik nog niet ontbeten had. Maar ik zal haar wel vertellen dat ze jou dan als eerste mag laten proeven."

"Zolang ze het maar gezond en lekker houdt. Van haar vorige recept kwam ik meer dan een kilo aan." zuchtte Marina met een grote glimlach. "Het was ook zo lekker. Goed, ik houd jullie niet meer van jullie gesprek en ik zie je zo meteen bij de lunch."

Marina draaide zich om en verliet weer het kantoor. Martin keek nog een keer naar de mand en daarna naar Sidonia. "Hoe goed ben jij met breien en praten tegelijkertijd?"

"Mijn truien zijn nooit scheef gebreid, Martin. Dus ik kan je vertellen vrij goed." zei Sidonia lachend en ze stond op om te kijken wat er in de mand zat. De koffie rook heerlijk en de spullen die Marina in de mand had geplaatst zagen er goed uit. Het zag er naar uit dat ze genoeg spullen had ingepakt voor Martin om nog drie dagen te kunnen ontbijten van deze mand. "Ik denk dat je voorlopig nog iets te eten hebt."

"En gelukkig is deze 'kleine vergadering' nog niet over. Pak wat je lekker er uit vind zien en de koffie doen we dan nadat we alles besproken hebben."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten