woensdag 8 maart 2023

Behind the scenes - 358

  Suske en Wiske Fanfiction
Behind the scenes
358: De Drakenprinter


Vier uur, tijd om af te sluiten voor Sidonia. Het was weer vrijdag en het was een drukke week geweest. Er waren deze week zoveel dingen gebeurd dat Sidonia blij was dat de vrijdag rustig was. En zij was niet de enige die blij was dat het nu weer even rustig was. Er was een grote roofoverval in het museum, dus Violet en Henry waren gedoemd om met elkaar te werken. Toen bleek dat een bekende Vlaming er iets mee te maken had, werd Ricardo ook in de groep gegooid. Dat Violet niet gek was geworden mocht een wonder heten. 

Daarnaast hadden Margaritha en Eric een samenwerking, want er bleek van alles en nog wat mis te gaan met het gokken in de sportwereld. Afpersingen, dreigementen en steekpenningen waren de meest gebruikte woorden in hun artikelen. 

"Hoe ziet jouw weekend eruit, Sidonia?"

Sidonia draaide zich om en keek naar Martin die in de deuropening van zijn kantoor stond. "Ik was niet van plan om veel te gaan doen en als de kinderen avontuur willen, dan zijn er nog twee mannen die eventueel mee kunnen."

"Ik dacht dat je de laatste tijd minder vertrouwen had in Lambik en Jerom." zei Martin terwijl hij zijn kantoor sloot. "Zeker na het hele gedoe in India."

"Geloof me, als het had gekund, dan had ik ze het weekend even opgesloten. Maar daar zijn gelukkig wetten die mij daar van weerhouden." zuchtte Sidonia met een glimlach. Natuurlijk meende ze dat niet, maar soms voelde het wel fijn als de kinderen zichzelf even een weekend konden vermaken, zeker na een week als deze. 

Martin en Sidonia liepen richting de keuken, waar nog een hapje van Cerise stond. Het zag er naar uit dat iedereen het voor gezien hield. De meeste redacteuren stonden bij de grote tafel van een hapje en een drankje te genieten. Martin had een soort borrel op de vrijdag goedgekeurd, zolang er maar geen alcohol geschonken werd. Om met iedereen rekening te houden en om er voor te zorgen dat het geen uit de hand gelopen feestje zou worden. 

"Dus wij gaan zo naar de 'Kersenbloesem' voor een hapje eten en dan zien we wel wat er daarna gaat gebeuren, de nacht is nog jong." zei Christina op het moment dat Sidonia en Martin bij de tafel kwamen. "Nog meer mensen zin om mee te gaan?" De 'Kersenbloesem' was een eetcafĂ© waar het team graag kwam. Het eten was prima en het was er altijd gezellig. 

"Volgende keer, Chris." zei Sidonia. "Ik heb twee kinderen die op het eten wachten."

Martin pakte een hapje en een glas water. "En Marina gaat het me na deze week niet vergeven als ik haar laat zitten met het eten. Ik laat op de agenda zetten dat we met partners gaan dineren, Marina vindt het altijd fijn om weer met iedereen te spreken." Martin's vrouw was graag betrokken bij het team van Martin. En ze wilde er voor zorgen dat iedereen nog met plezier naar het werk ging. 

Cerise glimlachte en pakte een glas alcoholvrije bier. "Als ze zelf wil koken, sta ik klaar om te helpen. We zouden het ook hier kunnen doen. De tafel kan groter en de keuken hier is groot genoeg."

Sidonia ging aan de tafel naast Margaritha zitten. Suske en Wiske zouden straks pas thuis komen, dus ze had geen grote haast om naar huis te gaan. "Hebben jullie plannen voor het weekend?" vroeg ze aan Margaritha. 

Margaritha schudde haar hoofd. "We gaan mee naar de 'Kersenbloesem' en dan lekker naar huis. Ik kan wel wat extra uurtjes slaap gebruiken na deze week. Morgen gaan we flink het huis poetsen, want we hebben nauwelijks tijd gehad om het huishouden te doen."

Sidonia glimlachte. "Ik ken het gevoel. Gelukkig willen Suske en Wiske mij van tijd tot tijd helpen, maar als ik het huis goed schoon wil hebben, dan moet ik het toch zelf doen."

"En hoe zit het met jou? Heb jij nog wilde plannen?" vroeg Margaritha terwijl ze nog een hapje pakte. Cerise maakte op vrijdag altijd te veel en niemand wilde daar over klagen, aangezien de hapjes die ze maakte over het algemeen heerlijk smaakte. 

"Nee, ik dacht het niet. Ik zou bijna willen voorstellen om maar iets makkelijks te gaan halen voor diner." zuchtte Sidonia. "Ik heb bijna geen puf om te koken momenteel." 

Ineens klonk er een mobiel en iedereen keek op. "Ik geloof dat het die van jou is, Sidonia." zei Eric en hij gaf Sidonia's handtas aan. 

"Het is Barabas die belt, ik ben zo weer terug." Sidonia pakte haar mobiel en liep van de tafel vandaan. "Hallo, Barabas. Is er iets aan de hand?"

"Hallo Sidonia. Het is niets ernstig, maar ik heb jullie hulp nodig met een onderzoek."

"Vraag maar aan Lambik en Jerom of ze je kunnen helpen. Ik heb een lange week erop zitten."

"Zal ik Suske en Wiske dan maar met ze mee sturen?"

Hoewel het half als grap klonk, moest Sidonia daar wel even over nadenken. Ze zou het niet heel vervelend vinden als ze het weekend voor zichzelf zou hebben. "Doe maar, ik denk dat ze weer graag op avontuur gaan."

Ze zeiden snel tot ziens en Sidonia liep weer naar de tafel. "Ik ga mee naar de 'Kersenbloesem'." zei ze tegen Christina en ging weer naast Margaritha zitten. "Toch op het laatste moment een avontuur voor Suske en Wiske, dus ik heb het weekend voor mijzelf."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten