zondag 9 april 2023

Behind the scenes - 364

Suske en Wiske Fanfiction
Behind the scenes
364: De Gulden Krijger

Tijd voor lunch. Het was weer een rommelige dag geweest waarbij de modems het weer eens niet deden en de IT afdeling af en aan renden om alles weer voor elkaar te krijgen. Voor Sidonia betekende het voornamelijk dat ze telefoontjes aan moest nemen voor Martin en in gesprek moest blijven met de IT afdeling. 

Gelukkig duurde het niet lang, binnen een ochtend was het probleem verholpen. Maar iedere minuut dat de website eruit ligt, journalisten niet kunnen mailen of dat de online overleggen moeten worden verzet, is er één teveel. 

Sidonia liep langs de keuken. Cerise was aan het werk met een recept voor een lunch wat de komende dag in de krant zou moeten komen. 

"Hoe lukt het recept?" Sidonia staat even stil bij de keuken. Op dagen dat Cerise recepten uit moest proberen was het geen straf om te moeten werken. Cerise ging vaak bij haar collega's langs die op kantoor bezig waren om haar recepten te laten proeven en eventueel te perfectioneren. Aan het einde van de werkdag had Cerise voor iedereen die er dan was nog een klein hapje voor onderweg. 

Cerise was op dat moment bezig met de gebruikte potten en pannen in de vaatwasser te plaatsen. "Als je nog vijf minuten wacht, dan is de lunch klaar." zei ze met een grote glimlach. "En Violet was volgens mij ook op kantoor toch?"

Sidonia knikte. "Ze was bezig met een recensie van een film wat ze laatst had bekeken en vanmiddag moest ze op tijd naar huis om zich klaar te maken voor een toneelstuk."

"Ik heb drie porties gemaakt, dus ze kan over vijf minuten gaan lunchen."

"Dan zal ik aan Violet laten weten dat ze haar recensie dan zo snel mogelijk moet afmaken."

Sidonia zei Cerise gedag en liep naar het bureau van Violet. Hoewel er een mogelijkheid was voor journalisten en zelfs redacteuren om thuis te werken, waren er ook genoeg die er voor kozen om toch naar kantoor te komen. Sidonia had die keuze dan misschien niet, maar zeker de oudere garde kwam graag naar kantoor om te werken.

Violet was daar ook één van. Zij vond het fijn om even met andere collega's te kletsen en daarnaast werkte haar man thuis. Dat ging vaak niet samen. Dus was zij nu op kantoor haar stuk aan het tikken, ook al lag het internet er intussen uit. 

"Hoe staat het ermee?" vroeg Sidonia wanneer ze bij Violet's bureau kwam. "Over welke film gaat het eigenlijk?"

Een grote glimlach verscheen op het gezicht van Violet. "Drie keer raden... Jij hebt het vast ook gezien."

Sidonia keek haar collega verbaasd aan. Ze had geen idee waar ze het over had. Zoveel films had ze de afgelopen tijd niet gezien, laat staan dat ze recent nog naar een bioscoop... Ah. "De komedie film met Lambik in de hoofdrol bedoel je waarschijnlijk."

"Fantastisch! Al had ik graag Lambik's gezicht willen zien op het moment dat hij doorkreeg dat het een komedie zou zijn. Zoals ik de film zag, leek het alsof hij dacht dat het een actiefilm zou worden. Ik heb na afloop ook nog even met de regisseur kunnen praten en het verklaarde een heleboel. Daarnaast heb ik natuurlijk ook geschreven dat een collega een rol had bemachtigd in de film en ze maar goed moesten kijken of de lezers degene tegen zou komen."

Sidonia schudde lachend haar hoofd. "Je kan soms zo gemeen zijn. Ik hoop dat Lambik niet heeft gehoord dat jij een recensie zou schrijven over de film."

Violet keek even naar het scherm, typte nog wat enkele woorden en na wat handelingen sloot ze haar computer af. "Als dat zo zou zijn, dan heeft hij het niet van mij. Dit soort dingen vind ik leuker als mensen er zelf achter komen. Als het van kantoor zou komen, dan verdenk ik Riccardo of Christina er van dat zij het hem vertellen."

Na wat rek en strek werk kwam Violet van haar stoel en keek Sidonia aan. "Had jij iets gehoord van Cerise? En dan doel ik voornamelijk op de lunch."

"Als het goed is, zal het zo in de keuken klaar staan. Het rook veelbelovend dit keer."

Cerise was een goede chef, maar voordat het definitieve recept in de krant kon worden gedrukt, waren er niet altijd even goede testen. Een enkele keer is zelfs het rookalarm afgegaan omdat ze een verkeerde stand voor haar oven had gebruikt. Maar het eindresultaat mocht er altijd wel zijn. 

"Het zal mij benieuwen. Scheelt toch weer bedenken wat ik vandaag zou moeten lunchen." zei Violet met een grote glimlach en ze liepen samen de keuken in. Cerise had alles al klaar gezet en één ding was zeker, aan de presentatie lag het niet. 

"Bon appetit!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten