zondag 30 april 2023

Behind the scenes - 367


 Suske en Wiske Fanfiction
Behind the scenes
367: De harteloze Hein


Het was weer een dag als al die andere dagen. Geen orkanen, hittegolven of bijzondere zaken. Gewoon het dagelijks nieuws zoals het dagelijks nieuws hoorde te zijn. Daarnaast deed alles het eindelijk, de vergaderingen werden voor de verandering ergens anders gedaan en iedereen was gewoon aan het werk. 

Nou ja, bijna iedereen. Margaritha had haar vakantie opgenomen. Ze had te veel dagen open staan en Martin had haar op gedwongen vakantie gestuurd. Want naast de te veel vrije dagen, klaagde Margaritha de laatste tijd over vermoeidheid, concentratieproblemen, stemmingswisselingen en zo nu en dan last van duizeligheid. Om te voorkomen dat ze een volledige burn-out zou krijgen, had Martin haar verboden om twee weken een voet in het gebouw te zetten en nog net niet haar laptop laten inleveren. 

"Sidonia."

Sidonia keek op. Ze was op dat moment bezig met een mailtje voor de vervanger van Margaritha met opsommingen wat nog gedaan moest worden en wat er op Margaritha's werkagenda stond. Voor haar bureau stond Eric met een vrij bezorgd gezicht. 

"Is er iets, Eric? Gaat alles nog goed thuis?"

Eric schudde zijn hoofd. "Mar voelde zich vanmorgen vrij beroerd toen ik wegging. Het leek zelfs of het erger was geworden. Zij klaagde een paar dagen geleden al over brandend maagzuur, maar dat leek nu door te zetten naar misselijkheid. Ik wist niet eens dat je ziek kon worden van een burn-out."

Sidonia zuchtte even en dacht na. "Jij hebt vanavond die basketbalfinale waar je bij aanwezig moet zijn." Toen Eric knikte, wist Sidonia de reden waarom hij bij haar bureau stond. "En je wilt dat ik vanavond even langs ga om te kijken hoe het met haar is. Ik zal Cerise vragen of ze nog een recept kent voor een gerecht tegen misselijkheid."

Eric bedankte haar en liep naar de uitgang. Sidonia tikte haar mail af en dacht even na. Zij had ook nooit gehoord van misselijkheid bij een burn-out, maar iedere burn-out was weer anders. En dan voornamelijk...

"Ik ga er vandoor, Sidonia. Er draait een nieuwe film en ik wil wel gegeten hebben voor ik naar de première ga." Violet stond even stil bij Sidonia's bureau en keek naar haar. "Waar denk je aan?"

"Eric heeft aan mij gevraagd of ik zo naar Mar ga om te kijken hoe het met haar is. Maar voor dat ik dat doe, denk ik dat ik een tussenstop maak bij de apotheek." Sidonia keek Violet aan. "Als ik tegen jou zeg dat ik in de ochtend misselijk ben, duizelig voel, last heb van brandend maagzuur, de hele dag moe ben en dan ook nog stemmingswisselingen."

Violet keek verbaasd naar Sidonia. "Het is dat ik weet dat je geen relatie hebt, maar ik zou dan zeggen dat je zwanger zou zijn. Maar ik denk ook dat dit dan niet over jou gaat."

"Gelukkig niet, maar ik ben bang dat er iets anders aan de hand is met Margaritha dan een burn-out." zuchtte Sidonia. "Ik weet ook niet wat ik voor haar moet hopen."

"Succes dan als je zo naar haar toe gaat. En wens haar maar ook beterschap van mij. Als ze inderdaad zwanger is dan wens ik haar het beste." zei Violet voordat ze vertrok. 

"Hoe zeker ben je van je zaak, Sidonia?" klonk er ineens achter haar en Sidonia draaide zich om. Martin stond daar in de deuropening van zijn kantoor en leek na te denken. "Marina en ik mogen dan nooit kinderen hebben gekregen, maar toen je er net over begon, herkende ik wel de symptomen van vrienden die toentertijd ooit zwanger waren."

"Ik weet het niet, Martin. We hebben het er laatst toevallig over gehad en Margaritha en Eric hadden het nog niet echt over kinderen gehad." Sidonia keek naar haar laptop en draaide zich om naar Martin. "Als Margaritha daadwerkelijk zwanger blijkt te zijn, zal ik haar op het hart drukken dat ze het zo snel mogelijk bij jou moet melden."

"Al is het maar dat ze het even bij jou meldt. Ik heb ook gezien wat er gebeurd als een zwangerschap ongewild vroegtijdig wordt gestopt en dan is het fijn als iemand van de leidinggevende gedeelte er van af weet wat je dan meemaakt." Martin schudde zijn hoofd. "Het is niet iets wat je iemand toewenst."

Sidonia knikte en sloot haar laptop af. Het had geen zin om hier over te praten zolang ze niet wisten wat er precies aan de hand was. "Ik ga naar Margaritha toe."

"Wens haar maar beterschap en zeg tegen haar dat ik haar over een week even wil spreken voordat ze weer aan het werk gaat. Als het een burn-out is, wil ik dit ook gewoon weten."

Sidonia knikte en liep bij het kantoor vandaan. Ze had geen idee wat ze moest denken, maar ze wist wel dat ze er moest zijn voor Margaritha. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten